dijous, 12 de febrer del 2009

Carnaval de la Bisbal 1910

Carnaval 1910 la Bisbal
 
Sembla que era ahir que la meva àvia m'ensenyava una revista antiga en que hi sortia disfressada quan era joveneta. La meva àvia va morir el 1969, jo tenia 7 anys, amb prou feines ho recordo, però la revista ha seguit desada en un racó d'una vella i corcada calaixera del mateix domicili que varen desistir de desvalisar les tropes nacionals al finalitzar la guerra civil.
A mi les històries de carnavals i disfresses sempre m'havien semblat comptes de fades. Coses d'altres temps. M'explicaven que per les Voltes de la Bisbal, davant de Can Met hi passaven rues de Carnaval amb la gent disfressada. Quan arribava el Carnaval en deien: -Corre, ves davant de Can Met a veure si hi trobes gent disfressada. Però a la meva infantesa mai n'hi vaig trobar. Les prohibicions del nacionalcatolicisme havien fet desaparèixer qualsevol forma d'expressió pública que pogués incitar al "pecat". I amb aquelles històries de carnavals antics vaig créixer, descobrint finalment, amb el pas dels anys que no es tractava d'un compte de fades sinó d'una realitat que s'havia mantingut latent i a partir del final dels anys 70 va esclatar amb una força que s'ha mantingut viva fins avui.


Revista "La Actualidad" 15 de febrer de 1910

He recuperat aquella revista de 1910 -fa noranta-nou anys que és dins del mateix calaix com a record del protagonisme en una revista de màxima actualitat de la Barcelona de l'època "la Actualidad", de les components d'una comparsa del Carnaval de la Bisbal de 1910 entre les que s'hi trobava la meva àvia. La revista fa un reportatge de carnavals dels més destacats de l'estat espanyol : Alacant, Montcada, Granada i La Bisbal. (Com han canviat les coses!!)

1 comentari:

Anònim ha dit...

RENUEVA, NENA! xd



laura